TẠP CHÍ KHOA HỌC YERSIN

YERSIN JOURNAL OF SCIENCE

ISSN: 2525 - 2372

Những khó khăn của hoạt động kiểm tra đánh giá ở bậc đại học trong bối cảnh đại dịch COVID-19: Một nghiên cứu tình huống tại Trường Đại học Yersin Đà Lạt

  • File: Tải bài viết
  • Title: Challenges of remote assessment in higher education in the context of COVID-19: A case study of Yersin University
  • Ngày nhận bài: 01/05/2022
  • Ngày xét duyệt: 01/06/2022
  • Ngày xuất bản: 01/07/2022
  • Tác giả: Nguyễn Hoàng Thanh Trang
  • Trang: 100 - 112

Tóm tắt

Các cơ sở giáo dục đại học đã gặp nhiều trở ngại trong hoạt động dạy-học do sự kiện COVID-19 bất thường. Do thiếu sự chuẩn bị, kết hợp với những hạn chế cố hữu của đánh giá từ xa, việc thực hiện đánh giá từ xa trong giai đoạn dịch bệnh COVID-19 đã gây ra những trở ngại chưa từng có cho các cơ sở giáo dục đại học. Nghiên cứu đã xem xét các vấn đề về đánh giá từ xa trong các cơ sở giáo dục đại học trong sự kiện COVID-19, sử dụng trường Đại học Yersin như một nghiên cứu điển hình. Thông qua các bảng câu hỏi và dữ liệu được thu thập từ 6 ngành học, nghiên cứu đã xem xét những khó khăn của việc đánh giá từ xa nói chung, cũng như sự thiếu trung thực trong học tập nói riêng. Những thách thức chính được xác định trong đánh giá từ xa là: không trung thực trong học tập, thiếu hụt về cơ sở hạ tầng, mức độ đạt được mục tiêu học tập của học sinh khi nộp bài đánh giá. Để giảm thiểu sự thiếu trung thực trong học tập, việc chuẩn bị các bộ câu hỏi khác nhau cho từng học sinh được coi là cách tiếp cận tốt nhất. Thuyết trình trực tuyến cũng được coi là một lựa chọn tốt để kiểm soát tính trung thực trong học tập. Việc kết hợp các phương pháp đánh giá khác nhau, ví dụ như nộp báo cáo với trình bày trực tuyến, giúp giảm thiểu sự thiếu trung thực trong học tập vì giám khảo sẽ có cơ hội xác nhận xem bài làm có thực sự là của sinh viên đó hay không.

Abstract

As a result of the unprecedented COVID-19 event, higher education institutions have experienced a number of challenges in their teaching-learning operations. Performing assessments remotely during COVID-19 has posed significant challenges for higher education institutions due to a lack of preparation and the inherent limits of remote assessment. During the COVID-19 event, the current study looked at difficulties of remote assessment in higher education institutions, utilizing Yersin University as a case study. For the project, questionnaires were designed, and data from four faculties was gathered and analyzed. The study looked into the challenges of remote evaluation in general and academic dishonesty in specific. The primary difficulties raised in remote assessment were academic dishonesty, infrastructure, coverage of learning goals, and student commitment to deliver assessments. The most effective technique for preventing academic dishonesty was judged to be creating unique questions for each student. It was also observed that employing an online presentation to control academic integrity violations was a good idea. Combining diverse assessment procedures, such as report submission with online presentation, helps to prevent academic dishonesty by allowing the examiner to verify if the submitted material is indeed the student's work.

Từ khóa

COVID-19, đánh giá từ xa, thiếu trung thực trong học tập

Tài liệu tham khảo

Al-Shammari, Z. (2011). Assessment of student learning outcomes: Indicators of strengths and weaknesses. In ICERI2011 Proceedings (pp. 4228–4230).

Archer, E. (2017). The assessment purpose triangle: Balancing the purposes of educational assessment. Paper presented at the Frontiers in Education.

Capsim. (2020). The five levels of assessment in higher education. Retrieved from https://www.capsim.com/blog/the- five-levels-of-assessment-in-higher-education/

Cooper, V., & Tschobotko, A. (2020). COVID-19 - higher education and student related challenges. Bevan Brittan LLP.

Haynie III, W. J. (2003). Effects of take-home tests and study questions on retention learning in technology education. Volume 14 Issue 2 (spring 2003).

Hsiao, Y. P., & Watering, G. A.v. d.. (2020). Guide for choosing a suitable method for remote assessment considerations and options: University of Twente.

Kearns, L. R. (2012). Student assessment in online learning: Challenges and effective practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198.

Kebritchi, M., Lipschuetz, A., & Santiague, L. (2017). Issues and challenges for teaching successful online courses in higher education: A literature review. Journal of Educational Technology Systems, 46(1), 4–29.

McCabe, D., Butterfield, K., & Trevino, L. (2012). Cheating in college: Why students do it and what 633 educators can do about it. Baltimore: Johns Hopkins Press.

YU. (2020a). Alternative/revised assessment preparation guide for spring and summer 2020. Yersin University.

YU. (2020b). Supportive measures and assessment approach for spring and summer 2020. Yersin University.

Nair, V. (2020). Classes suspended at schools and all institutions for a month. Oman daily Observer. Retrieved from https://www.omanobserver.om/classes-suspended-at-schools-and-all-institutions-for-a-month/

Observer, O. (2020). Muscat lockdown from Friday, schools suspended until further notice. In Oman Observer Retrieved from https://www.omanobserver.om/muscat-supreme-commitee/.

Organizing your social sciences research paper. (2020). Retrieved from https://libguides.usc.edu/writingguide/ annotatedbibliography

Rutgers. (2020). Remote exams and assessments. Retrieved from https://sasoue.rutgers.edu/teaching-learning/ remote-exams-assessment#special-advice-for-open-book-assessment-in-quantitative-courses

WHO. (2020). Modes of transmission of virus causing COVID-19: implications for IPC precaution recommendations. Retrieved from https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/modes-oftransmission-of-virus-causing-covid-19-implications-for-ipc-precaution-recommendations

Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the COVID-19 outbreak: Multidisciplinary digital publishing institute.

Đăng ký/Đăng Nhập
Tìm kiếm